2009. április 22., szerda

Találkoztam Elekes Tanár Úrral

Képzeljétek! A minap sétálok egy üzleti tárgyalás után a Petőfi Sándor utcában és egy meglepően ismerős arcot fedezek fel a 15-ös autóbusz megállójában. Ugyanaz a tekintet, ugyanaz a hajviselet, ugyanaz a mosoly, mint 20 éve... kémia órákon. Hát persze, Elekes Géza Tanár Úr áll a megállóban.
Megszólítom:
- Üdvözlöm Tanár Úr! - Némi tétovaság látszik az arcán, de mintha egy feszült mosoly, helyeslés igazolná, hogy ő az.
- Elekes Géza Tanár Úrhoz van szerencsém? - érdeklődöm.
- Igen, én vagyok! - hangzik a válasz és megenyhül Tanár Úr arca, de még mindig bizonytalan, hogy ki áll vele szemben.
- Kükedi Zsolt vagyok, a Teleki Blanka Gimnáziumból... - hangzik a válasz és máris megindulnak az emlékek.

Nem folytatom tovább.

Semmit sem változott, annak ellenére, hogy majdnem 80 éves. Ezt - életkorát - büszkén vállalta is. A néhány perc alatt, amíg a találkozás tartott, egyetlen nyomát sem láttam rajta az eltelt éveknek. De komolyan nem! Mindinkább jöttek az emlékek: a "nem tanul a gyerek", a "nem beszél a gyerek", stb.

20 éven keresztül egyszer sem találkoztam Elekes Géza Tanár Úrral. Miért épp pont most? Nem érdekes?!

Ne feledjetek el bejelentkezni a levelező listába. Itt a blog oldalsávjában megtaláljátok az elérhetőséget. Már vagyunk 14-en, de ez még messze van a 37-től. Már nem szeretnék egyedi leveleket küldeni, így jó lenne mindenkit a listán látni. Gyerünk, gyerünk!

Kovács Dorottyát, Szilágyi Juditot, és még nem értük el, bár előző bejegyzésemben nagy reményeket fűztem hozzá.
Benke Anita, Gál Andi, Horváth Anita és Schirling Orsi megkerült. Ezen a csatornán keresztül is köszönöm jelentkezésüket.

Tóth Éváról, Barsai Katiról változatlanul semmit sem tudok, illetve Ficze Gyöngyi és Dezső Kati sem jelentkezik. Várnagy Csillát bár megtaláltam az Eötvös Lóránt Tudományegyetem (ELTE), Állam- és Jogtudományi Kar (ÁJK) weboldalán, de a Tanulmányi Hivatal szerint jogszerűtlenül használom az adatokat, nem kértem egyértelműen a segítségüket és különben is az ombudsman sem engedi, hogy rajtuk keresztül elhívjam őt az osztálytalálkozóra. Nem tudnak segíteni, bár vélhetően ott van náluk Csilla címe.
Nem lesz könnyű őket elérni. Aki tud, segítsen!

Most még közelebb van a szeptember és lassan a tanárokat kéne hivatalosan hívni.

3 megjegyzés:

  1. Tisztelt Osztály!
    Én most 25 éves vagyok, pont akkor születtem, amikor Önök leérettségiztek! Tegnap különleges dolog történt velem: Egerben vettem antikváriumban egy könyvet, amiben megtaláltam az Önök tablófényképét. Akinek hiányzik írhat az e-mail címemre: r.holdhazy@gmail.com

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Ráhel! Erre gondol: http://goo.gl/r0MVra ?

      Törlés
    2. Igen pont ez a fénykép volt a könyvben!

      Törlés